.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداد عادل: حساب هواداران موسوی با آشوب طلبان جداست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اذعان به اینکه عده زیادی به میرحسین موسوی رای داده اند،انتخابات را تشبیه به بازی کرد که مانند هر بازی دیگری برنده و بازنده‌ای دارد و بدین وسیله حساب هواداران میرحسین موسوی را از آشوب‌طلبان و اغتشاش گران جدا نمود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل در تجمع برخی اقشارمردم تهران که عصرامروز در میدان ولی عصر برگزار شده بود، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهارداشت : همان طور که حضرت زهرا کوثر هستند امام هم برای ملت ایران خیر کثیری را داشته است.

وی با بیان اینکه تمام جهان می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب بوده است و به دست خود مردم ایجاد شده است و به پیروزی رسیده است، بطوریکه در 30 سال گذشته این مردم همواره تعیین کننده سرنوشت خود بوده‌اند و در انتخابات متعددی شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: از بالاترین مقام اجرایی کشور گرفته تا اعضای شوراهای دورترین روستاها توسط مردم انتخاب می شوند و در واقع مردم‌سالاری دینی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و آنچه که در ایران رخ می‌دهد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از فرد به فرد دیگری است و فردی که بر مسند قدرت نشسته است به رای و تصمیم مردم تمکین می‌کند و امور را به فرد دیگری که منتخب ملت شده واگذار می‌کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی همیشه انتقال قدرت در این کشور خونین بوده است و این امر با خشونت و خونریزی همراه بوده گفت: با وقوع انقلاب اسلامی مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و خود سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند. افراد گرچه ممکن است اختلاف نظر داشته باشند اما به فردی که توسط اکثریت انتخاب می‌شود احترام گذاشته و در واقع آرای اکثریت را می‌پذیرند و این انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور ماست که ارزش و اعتبار بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه آنچه که دشمنان انقلاب را ناامید کرده حضور دائم و آگاهانه مردم در صحنه انتخابات و در واقع برپایی مردم‌سالاری دینی و انتقال مسالمت‌آمیز و نرم قدرت است، افزود: آمریکایی‌ها و غربی‌ها همیشه برای دخالت در ایران و منطقه فقدان دموکراسی را بهانه می‌کردند و به دروغ خود را نماینده مردم جهان آزاد معرفی می‌کردند و تحت عنوان دموکراسی و دفاع از آزادی در امور دیگر کشورها از جمله کشور ما دخالت می‌کردند و انقلاب اسلامی این بهانه را از دست آن ها گرفت. مردم ایران با حضور در صحنه نشان دادند که عالی‌ترین مظهر مردم‌سالاری در جهان، در ایران است.

حداد عادل در ادامه سخنان خود در جمع مردم تهران به انتخابات اخیر و حضور بیش از 85 درصد واجدین شرایط در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت:‌ این حضور باشکوه یک افتخار بزرگ برای ملت ایران است و باعث شگفتی شده است و دوستداران جمهوری اسلامی ایران با این حضور امیدوارتر و دشمنان ناامیدتر شده‌اند. حضور شما مردم در صحنه انتخابات دل مقام معظم رهبری را شاد کرد و بنده می‌خواهم بگویم که امام زمان(عج) را نیز شاد کرد.

وی تصریح کرد: خطری که مردم‌سالاری دینی حاکم در ایران برای کشورهای غربی دارد فقط این نیست که دست آنها را از ایران کوتاه می‌کند بلکه این حضور مردم و تعیین سرنوشت توسط مردم یک الگویی می‌شود برای کشورهای منطقه و این خطر بزرگی برای آن‌هاست و نگران کننده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها می‌خواهند شیوه انتخابات و حضور مردم در صحنه را از بین ببرند و این طور وانمود کنند که مردم‌سالاری در ایران نیست ، یادآورشد: شما دیدید که قبل از انتخابات نیز مردم چه حضور باشکوهی داشتند و احساسات خود را در مورد کاندیداهایشان بیان کردند بدون اینکه خونی از بینی کسی بیاید و در ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 21 خرداد ماه وقتی تبلیغات تمام شد، شهر آرام شده بود و مردم از قانون تبعیت کردند. انتخابات در سراسر کشور با نظم برگزار شد و این حضور باشکوه کام دشمنان را تلخ کرد. آنها این مساله را نمی‌پسندند. آنها شروع به شبهه افکنی در انتخابات کردند. بحث تقلب را مطرح کردند و اینکه باید انتخابات ابطال شود.

وی با اشاره به اینکه این کشور دارای قانون اساسی است، گفت: ممکن است که مردم با سلایق مختلف پای صندوق آمده باشند و راه تشخیص بررسی صحت انتخابات را قانون مشخص کرده است و شورای نگهبان مرجع رسیدگی به شکایات است و اگر کسی گله و شکایتی دارد باید آن را با دلیل به شورا ارائه کند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: این مردم برای انقلاب شهید داده‌اند و برای باطل کردن حق کسی قیام نکردند و من مطمئن هستم که مقام معظم رهبری و فقهای شورای نگهبان قبول نمی‌کنند که یک رای با تقلب از نامزدی گرفته شود و به کسی دیگری داده شود.

وی با طرح این پرسش که مگر برای اولین بار است که بعد از انقلاب اسلامی انتخابات برگزار می‌شود، گفت: آیا در سال 76 وقتی آقای خاتمی رای آوردند کسانی که به ایشان رای نداده بودند و طرفدار آقای ناطق نوری بودند و تعداد آنها حدود 10 میلیون نفر بود آمدند شیشه شکستند و شبهه افکنی کردند؟ این 10 میلیونی که در سال 76 به فردی غیر از آقای خاتمی رای داده بودند فردای پس از انتخابات به حکم قانون تمکین کردند. آقای ناطق نوری رقیب آقای خاتمی در انتخابات سال 76 ظهر روز شنبه فردای انتخابات به آقای خاتمی تبریک گفت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌خواهم در این جا چند جمله‌ای را خطاب به دوست عزیزم میرحسین موسوی بگویم، عنوان کرد: ما به شما به عنوان نخست وزیر دوران امام و سال‌های سخت جنگ احترام می‌گذاریم. شما را فرزند انقلاب می‌دانیم. رهبر عزیز انقلاب با شما ملاقات کردند، صحبت کردند. ما شما را جزو خانواده انقلاب می‌دانیم. من و آقای موسوی از قبل از انقلاب با یکدیگر دوست هستیم و آشنایی داریم. من با ایشان همکار هستم. آقای موسوی در فرهنگستان هنر فعالیت می‌کنند و بنده در فرهنگستان زبان و ادب فارسی.

وی در عین حال افزود: ولی چند سوال را خدمت آقای موسوی عرض می‌کنم.آقای موسوی وقتی هنوز انتخابات به پایان نرسیده بود و در صندوق آرا باز نشده بود و مراجع قانونی اعلام نظر نکرده بودند می‌آید با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند و اعلام پیروزی در انتخابات می‌کند. شما از کجا مطمئن بودید که در 45 هزار صندوق آرا پراکنده در سراسر کشور اکثریت آرا را به دست آورده‌اید که اعلام پیروزی در انتخابات را کردید؟ جناب آقای موسوی شکی نیست که عده‌ زیادی از مردم به شما رای دادند و بیش از 13 میلیون آرا جمعیت کمی نیست در دوران تبلیغات نیز شما می‌دیدید که مردم به استقبال شما می‌آمدند و می‌گفتند که به شما رای می‌دهند، ولی آیا شما فقط رای مردم مناطق تهران و اطراف را دیدید. آیا شما به رای مناطق دور افتاده استان‌های پهناور، شهرهای کوچک و بزرگ آشنا بودید و آگاه بودید؟

حداد عادل تاکید کرد: خدا گواه است که من این سخنان را به قصد دشمنی نمی‌گویم این سخنان را برای رفع شبهه برای کسانی که به ایشان رای داده‌اند می‌گویم. در کجای دنیا قبل از اینکه مقامات مسوول اعلام نظر کنند فرد کاندیدا خبرنگار داخلی و خارجی را جمع می‌کند و خود را رییس جمهور اعلام می‌کند و اعلام می‌کند که پیروز انتخابات است؟

وی با بیان اینکه من خطاب به کسانی که به آقای احمدی نژاد و آقای موسوی رای داده‌اند می‌گویم که از چند ماه قبل از انتخابات نظرسنجی‌هایی توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد و برای نمایندگان مجلس و مسوولان کشور ارسال می‌شد، گفت: در ابتدا این نظرسنجی‌ها هفتگی و ماهانه بود ولی بعدا هر دو سه روز یکبار و حتی هر روز شد. این نظرسنجی‌ها توسط یک یا دو دستگاه نبود توسط دستگاه‌های مختلف صورت می گرفت، در تهران و نقاط مختلف ایران و بنده می‌گویم که در هیچ نظرسنجی که مربوط به کل ایران بود،‌ آقای موسوی از آقای احمدی نژاد جلوتر نبود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این نظرسنجی‌ها در سال 76 نیز انجام می‌شد در اوایل زمانی که آقای خاتمی در صحنه حضور پیدا کرده بود نظرسنجی‌ها برتری آقای ناطق نوری را نشان می‌داد ولی از حدود 10 روز و یک هفته مانده به انتخابات نظرسنجی‌هایی که ما در اختیار داشتیم بیانگر این بود که نظر مردم به آقای خاتمی است. این دستگاه‌هایی که در سال 76 در نظرسنجی‌های خود می‌گفتند خاتمی رای اول را دارد به ما در سال 88 گفتند که احمدی نژاد رای بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه البته بنده می‌خواهم بگویم تشخیص این موضوع احتیاج به نظرسنجی نداشت. اگر کسی جامعه ایران را بشناسد و به رفتار دولت احمدی نژاد در طول چهار سال گذشته با دقت نگاه کند متوجه می‌شود، تصریح کرد: واقعیت این است که در طول 4 سال، 60 سفر استانی داشت به شهرستان‌های مختلف و روستاها رفت. به آن مناطق سر زد. برای اولین بار در طول 4 سال دو بار هیات دولت را به استان‌ها برد. کارهای عمرانی و زیربنایی انجام داد و طبیعی است که مردم به این دولت رای بدهند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در این شکی نیست که آقای موسوی در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها رای بالایی داشته و اعلام شده که بیش از دو میلیون نفر به ایشان در تهران رای داده‌اند ولی آقای موسوی ایران فقط تهران نیست.

وی با تاکید بر اینکه آقای موسوی بزرگی شما در این است که به رای مردم احترام بگذارید، گفت: من خدمت آقای موسوی عرض می‌کنم که بسیار مهم است که ما به نظامات انتخاباتی و قواعد انتخاباتی در ایران احترام بگذاریم و این چهارچوب را محکم نگه داریم ولو اینکه خود شکست بخوریم و برای آینده حفظ لوازم این انتخابات بسیار ضروری‌تر و مفیدتر است تا پیروزی و شکست یک نفر.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ من به آقای موسوی می‌گویم این صحیح نیست که قبل از برگزاری انتخابات نزدیکان شما بیایند بگویند ای مردم اگر احمدی نژاد در انتخابات پیروز شود حتما در انتخابات تقلب شده است.

وی با بیان اینکه جناب آقای موسوی بدانید و می‌دانید که رهبر معظم انقلاب به شما علاقه‌مند هستند و می‌دانیم که ایشان به شما نصیحت کرده است که اگر شکایتی دارید به شورای نگهبان تسلیم کنید و به شورای نگهبان نیز تاکید کرده‌اند که به شکایت شما رسیدگی کنند، اذعان کرد: شما نصیحت رهبری را گوش کنید و انشاءالله گوش می‌کنید. خیر ما در دنیا و آخرت در اطاعت از ولایت فقیه است.

حداد عادل ادامه داد: من می‌خواهم در اینجا چند جمله نیز خطاب به طرفداران عزیز و محترم جناب اقای موسوی بگویم. ما همه یک ملت هستیم. همه ما پای صندوق‌های رای حاضر شدیم و معنای آن این است که به نظام و جمهوری اسلامی معتقدیم این انتخابات نباید میان ملت ما تفرقه ایجاد کند هر انتخاباتی یک برنده و بازنده دارد اما نباید دشمنی ایجاد شود. اگر شکایتی وجود دارد باید از سازوکار قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد و این سازو کار دارد. همه ما یک ملت هستیم. حساب طرفداران آقای موسوی از آشوبگران و کسانی که مردم را تهدید می‌کنند و اتوبوس آتش می‌زنند جداست.

وی با بیان اینکه من در حضور مردم تهران که نمونه‌ای مردم کشور هستند به کسانی که اغتشاش می‌کنند و فکر می‌کنند با تخریب چند جا می‌توانند به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه وارد کنند می‌گویم که این نظام ارزان به دست نیامده است که مردم بنشینند و تماشا کنند که شما به این انقلاب لطمه بزنید. من به کسانی که در آمریکا و اروپا به این شورش‌ها و ناامنی ها دلخوش کرده‌اند و فکر می‌کنند که انقلاب صدمه می‌بیند می‌گویم که این ملت برای پیروزی انقلاب و حفظ آن شهیدهای زیادی داده است و این ملت از انقلاب خود حمایت می‌کند. من به فتنه‌گران داخلی و آنهایی که ناامنی را به پا می‌کنند می‌گویم که آیا 23 تیر 78 را فراموش کرده‌اید که مردم به صحنه آمدند و به بلواها پایان دادند این مردم در صحنه هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا بداند که ملت ایران گوش به فرمان رهبر خود برای حمایت از انقلاب خود در صحنه ایستاده است و اجازه نمی‌دهد که کسی به انقلاب اسلامی ایران و عزت آن صدمه‌ای وارد کند و شما مردم سید علی را تنها نخواهید گذاشت، یادآورشد: انشاءالله دوستان ما جناب آقای موسوی و دیگرانی که اعتراض دارند اعتراض خود را از راهکارهای قانونی و حقوقی پیگیری خواهند کرد و مطمئن باشند که شورای نگهبان و رهبری از باطل جانبداری نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهد که حق کسی ضایع شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.